DENEDİĞİM ÜRÜNLER

17 Nisan 2015 Cuma

Keşke dememek için

Merhaba,

Hiç böyle bir yazı hazırlayacağım aklıma gelmezdi bu kadar kısa sürede  ...ama oldu işte.
Miskin muhtemel ıslak  FİP hastalığına yakalandı ve bizim veda etmek için az bir zamanımız var.
Bu kadar karamsar olma diyebilirsiniz ancak veteriner neredeyse emin, doğrulamak için testleri bekliyoruz sadece.

Kuzum, güzel oğlum beni bırakıp gidecek ve benim şuan ağlamaktan başka yapabileceğim bir şey yok. İnternetten araştırıyorum, veterinerimizde mevcut en iyi tedaviyi uygulayacaklarını belki ömrünü uzatabileceklerini söylüyor ama umutlanamıyorum çünkü bir tane bile kedisi fip olupta sonra sağlığına kavuşmuş bir örnek yok hep sonu ölümle bitiyor.

Bu yazıyı siz kedi severlere bir uyarı olarak yazmak istedim.

FIP'in suçlusu corona virüsü aslında kedilerin yarısında olan bir virüsmüş. Ne zaman ve nasıl mutasyona uğradığını neyin tam olarak tetiklediği bilinmiyor ama kedinin hayatının bir noktasında bu virüs FIP'eçevirip sizi dönülmez bir noktaya sürükleyebiliyor.

En iyi mamayı , en iyi tuvaleti araştıracağıma keşke önce tüm hastalıkları detayıyla okusaydım. Keşke FİP'in birincil virüsü olan Corona'nın testini Miskin'e yaptırsaydım. Sonuçta onu sokaktan bulduk, annesinden geçmiş olma ihtimali çok yüksek. Ve bilseydimki corona pozitif, deli gibi titizlenir, bütün vitamin ve destekleri uygulardım. Sonuçta en iyi mamaları eniyi vitaminleri seçip verdim ama işte bir şeyin farkında olup alarmda olmak ve en iyinin en iyisini sağlamak farklı birdurum.Stres seviyesine çok dikkat ederdim mesela, Tabiki yine strese girsin diye uğraşmadık ama ne bileyim işte bilseydim daha başka olurdu gibi geliyor.

Birde tabi içimde bir şüphe var. Yaklaşık yirmi günkadar önce Balıkesir'e gittiğimizi söylemiştim hatırlarsanız. Miskin'i de götürmüştük. Kardeşim yaklaşık 2-3 ay önce orada yavru bir sokak kedisini bir günlüğüne eve getirmiş olduğunu öğrenmiştim. Tabi bilmiyorum ki böyle bulaşabileceğini. Bu virüs kedi orada olmasada 7-8ay varlığını sürdürebiliyormuş. Acaba yavrum oradan mı kaptı, çünkü o sıra hiç dışarıya çıkarmadık zaten havalar kötüydü.

Artık keşkelerin çok geç olduğu bir zamandayız biz ama sizin için geç değil. Nolur kedinizin bağışıklığına FIP olabilirmiş gibi titizlenin, nolur dikkat edin.Daha çok sevin onu,  daha çok oynayın.İlgi istiyorsa bıkmadan ilgilenin. Bilinki size ayrılan süre her an sonuna gelmiş olabilirsiniz.
Ve siz en sevdiğinizi göz açıp kapayıncaya kadar kaybedebilirsiniz.

Testlerin sonuçları gelir gelmez yinede veterinerimden alıp araştırıp soruşturmaya devam edeceğim.
Keşke bir umut olsaydı.Keşke mucize olsa başka bir şey çıksa...

Güzel oğlum veterinerde dünden beri, yolculuk onu strese sokabilir diye eve getirmedik güzel gözlümü.

Tüyleri, kokusu evde her yerde. Oyuncakları, en sevdiğim sabahlık. O pembe sabahlığı görmek bile içimi yakıyor. Böyle miğdeme bir bıçak saplandı ve yerinden oynamıyor mümkün değil.Yemek yemek istemiyorum. Nasıl bir acı bu böyle, Çok yakın bir dost, arkadaş yoldaş kaybetmenin acısı, tarifsiz...



2 yorum:

  1. Dünkü yazınızdan beri aklım sizde. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Ama daha test sonucu çıkmadı değil mi? Hala umut var. İnşallah fip değildir. Ben de bu hastalığı bilmiyordum. İnternette araştırdım. Rabbim herkesin yardımcısı olsun. :( Evet birbirimizi hiç tanımıyoruz. Ama kalben ve ruhen bu süreçte hep yanınızda olduğumuzu bilmenizi isterim. Elimizden gelebilecek birşey var mı bilmiyorum ama sadece istemeniz yeterli.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler desteğiniz için. Malesef test sonuçları geldi corona pozitif çıktı. Sıvı alımı yapıldı ancak rengi yeşil. Yani hem fip hemde enfeksiyonlu olabilir. İşimşz daha da zorlaştı. Tedaviye başladık virbagen omega isimli bir interferon varmış. Bir ihtimal çok küçükte olsa onunla tedavi edilirse şansımız olabilir diye hemen kabul ettik. Yurtdışında iyileşen hastalar olmuş. Almanyadanda tanıdıklarımız ile iletişim halindeyiz, böyle hastalıklard üa malesef türkiyede ilaç besin takviyesi bulmak çok zor oluyor, ithalatçı firmalar ruhsat fiyatlarının yüksekliği sebebi ile ithal etmiyorlarmış. Şimdilik vetimizde gerekli doz var devamı için arayışa girdik olurda bebeğimiz küilk beş günü atlatırsa devam eden tedavi aksamasın diye. İnşallah böyle bir hastalıkla mücadele etmek zrounda kalmazsınız. Çok teşekkürler tekrar iyi dileklerinizin bizim için anlamı büyük ..

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Sayfalar