DENEDİĞİM ÜRÜNLER

18 Şubat 2017 Cumartesi

Almanya'dan Ucuz Kedi Mamaları ve Ödülleri Hakkında

Merhabalar,

Geçtiğimiz hafta işim sebebi ile Almanya'nın Frankfurt şehrindeydim. Dönmeden bir ara işten fırsat bulunca alışverişe çıktım. Almanya'dan daha önce kozmetik ve bakım ürünleri alışverişi yapmıştım ve Türkiye'de yüksek fiyatlara satılan ama Almanya'da gayet uygun olan, organik ve vegan ürünleri ile nam salmış  "Lavera" markasını alıp denemiş ve oldukça memnun kalmıştım. Bu sebeple markette ilk hedefim krem ve şampuan reyonları oldu :)). Çıkmadan önce ise market çok büyük olmasada acaba kediler için bir şey var mıdır diye merakla arka kısımlara doğru ilerledim. Birde ne göreyim hem kedi hem köpekler için çeşit çeşit mama yanı sıra ödüller raflardan bana el sallıyor. Fazla vaktim olmadığı için hemen hızlıca incelemeye giriştim. Bu arada bulunduğum market Rossmann'dı.

Ürünleri sizin için kısaca anlatıp fiyatlarını yazacağım. Ben kalite, performans, fiyat ilişkisini bir çoğu için çok iyi buldum ve bu sebeple biraz fazla alıp stokladım. Şimdi hızlıca Rossmann'ın kendi markası olan Winston'dan başlayalım.

Aşağıda göreceğiniz ödül çubukları 10'lu ve yalnızca 0.85 Eur.Kuru 4'ten alırsak3.5 TL. Burada en son hepsiburada'dan Gimcet'in 5'li stick'ine indirimli kampanyalı 12 tl ödemiştim. Arada 8 kat fiyat farkı var.


Herşeyden önce üzerinde hiç bir ilave, şeker gibi katkı maddesi olmadığı yazıyor.
Bu çubuklardan 3 çeşit bulabildim. Çeviriye fırsat olmadığından, fiyatta beni memnun ettiğinden her çeşitten attım sepete.


Şimdi bir de içeriğine bakalım isterseniz. Her bir çubuk 5 gr'dan ürününün toplamı 50 gr.




İçerik olarak : Et ve et yan ürünleri, balık ve balık yan ürünleri(%6 somon-%6 alabalık), mineraller şeklinde belirtilmiş. Benim bu bu bilgiden anladığım neredeyse tamamı etten oluşuyor ancak üzerinden alabalıklı ve somonlu denmesine rağmen yalnızca %12'sinde alabalık ve somon var. Diğer kısımları et ama ne eti o yazmıyor. Bu kısım şaibeli gibi gözüksede analiz değerleri memnun eder düzeyde.


%33 protein, %20 yağ, %11 kül, %2 selüloz, %28 nem
burada kül biraz fazla gözüküyor, örneğin gimcat'te kül oranı %6, selüloz %3, protein %36. Ama gimcat'te ayrıca şekerde var ki winston' da yok.

Bu sebeple neredeyse 8'de 1 etiket fiyatı olan bir ödül maması olarak bence değerleri çok güzel. Şimdi detaylı inceledikten sonra keşke biraz daha fazla alsaymışım hissine kapıldım :D.

Bir diğer ürünümüz yine Winston marka mini ödül çubukları. Ötekinin aksine bu çubuklar kutu içerisinde satılıyor ve her bir çubuk ayrı ayrı paketlenmiş. Bu ayrı paketleme olayı sanırım çubukların taze kalması için düşünülmüş.



İçerisinde 4 farklı aromada çubuk bulunuyor. Peynirli, Jambon,Ciğer Salamlı ve Salamlı.
Ve fiyatı 0.99 Eur, yani 4 TL. İçerik ve analiz değerleri bir öncekinden pek farklı değil.
%90 Et, %4 ise üzerinde yazan çeşitten içeriyor, %90 et %4 peynir gibi.Geriye kalan %6 lık kısım mineraller.


Bu alışverişim için de çok memnunum. Çünkü büyük stickler ile bu küçük sticklerin aromaları farklı. Böylece Betiş sıkılmadan her tip lezzetin tadına bakabilecek.

Şimdi gelelim Winston'ın yaş mamalarına. Aslında başta hiç almayı düşünmüyordum ama üzerindeki fiyatı ve çeşitliliği görünce kendime engel olamadım ve yaş mamada alıp deneyelim dedim.



Yine üzerinde şeker bulunmadığı yazıyor. Yukarıdaki yoğurt soslu kümes hayvanları.
İçeriğine bakacak olursak.


Et'in yalnızca %4'ü kümes hayvanları olması tabi biraz tuhaf gözüküyor. Geri kalanın ne olduğu belli değil et ve et türevleri ama ne eti?. Örneğin şimdi Schesir'in oranlarına baktım, %26 ton balığı %23tavuk fileto olarak etin kaynağını tam olarak yazıyor. Bu mama çok açık ki Schesir kadar kaliteli değil ama analizine bakarsak %9 protein oranı ile piyasadaki diğer mamalara bakacak olursak çok kötü de değil.

Üstelik fiyatıda sadece 0.19 Eur'du. Yani 0.8 TL . Bence bu fiyata bu mama kaçmazdı. İçeriğini muhteşem bulmasamda tadımlık diye düşünerek bir kaç çeşitte bu mamadan aldım. :D
Bu arada mamalar 100gr 'lık.



Rossmann'ın kendi markası olan Winston dışında birde  Sheba'lardan deneyelim dedim.




50gr lık 6 paketten oluşuyor, daha Türkiye'ye gelmemiş.

Analizinde protein değeri %8 gözüküyor, winstonlar'dan bile daha düşük. İçeriğinde ise %44 et ve et yan ürünleri, %4 aroması(tavuk, hindi vs)

Bunun yerine Winston alsaymışım daha iyiymiş. Sheba'yı tutmadım. Paketin fiyatı 1.65 Eur'du.

Ve son olarak Rossmann'dan sonra başka bir şeyler almak için uğradığım Almanya'nın diğer popüler marketi D&M var. Hemen orayı da kontrol ettim tabiki ve oradanda aceleyle çubuk almayı ihmal etmedim.

"Dein Bestes" yine D&M'in markası ve içerik değerleri-analiz değerleri Winston ile aynı gibi.
%95 oranında et ve içeriğinde tahıl, şeker, yapay aromalar yok. Düşünün adamların uyduruk market maması ama kalitesi piyasadaki diğer normal kedi mamalarına bin basar bence. Bu sticklerin fiyatıda 0.85 Eur'ydu, 10'lu olarak satılıyorlardı ve toplam 50gr dı.

Benim tesadüfen gelişen bu keşfim oldukça bütçe dostu ve beni ve de Beti'yi :) mutlu eden bir alışveriş oldu. Umarım sizler için de bilgilendirici bir yazı olmuştur.

Benim acelem olduğu için alışveriş yaparken ne neyli bilemeden attım sepete ama şimdi tüm çeşitlerin türkçe çevirilerini çıkardım bir dahakine daha bilinçli alabilirim.

Aşağıya sizinde işinize yarayabilecek kelime çevirilerini yazıyorum. Olurda yolu Almanya'ya düşen kedici veya köpüşçülerdenseniz eve eliniz boş dönmezsiniz artık :))

Lachs: Somon
Forelle: Alabalık
Hahnchen: Tavuk
Ente: Ördek
Geflügel: Kümes Hayvanları
Leber: Karaciğer
Kase: Peynir
Schinken: Jambon
Leberwurst: Ciğer Salamı
Salami: Salam
Kaninchen: Tavşan
Huhn: Tavuk
Truthahn: Hindi



Sevgiler ,


1 yorum:

  1. felicia maması firmamızda çok tutulan ve beğenilen bir marka müşterilerimiz bunun yanında bazen
    proplan mamayı da tercih etmektedir.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Sayfalar