DENEDİĞİM ÜRÜNLER

12 Ağustos 2014 Salı

Araf



Ben daha önce hiç Elif Şafak okumamıştım. Bir şekilde ismini hep duymuştum ama kimdir, nedir neden gündeme gelmiştir bir şekilde kulaklarımı tıkamıştım. Geçtiğimiz tatilde arkadaşım "Araf"ı benim için yanında getirmiş, mutlaka oku dedi..Yazarı hakkında bilgi sahibi olmadan kitabını okumak çok hoşuma gidiyor , böylece yazar hakkında da tahminler yürütebiliyorum.  İlk 20 sayfa çok zor geçti, sonraki 20 daha zor. Günde 500 sayfa okuma kapasitesi olan bir insan olarak üç günde ancak 80 sayfa okuyabildim. Hatta bir ara acaba okumayıp yarım bıraksam mı diye düşündüm. Sanırım 120 sayfadan sonraydı yavaş yavaş hikaye beni sarmalamaya, sevdiğim kıvama gelmeye başlamıştı. Son 10 sayfa da ise olaylar başdöndürücü bir hal aldı ve aniden kesilen rüzgar gibi beni ortada bırakarak bitiverdi. Biraz neye uğradığımı şaşırdım. Okuması her ne kadar zor olsa da kitaptan hoşlanmadım desem yalan olur çünkü bazı detaylar, karakterlerin ruh hallerinin tasvirleri, kelimelerin akışı başka bir yerlere sürükledi beni zaman zaman mest etti...

Sonradan internetten araştırdığımda kitabı beğenmeyen başlayıp yarım bırakanın çok olduğunu gördüm. Keşke sabredip devam edebilselermiş, kitabın yarısından sonra esas eğlence başlıyor çünkü. İnsanların içindeki naif, saf tarafları çok güzel işlemiş bence. Batıl inançlardan, mitolojiye, latin geleneklerinden, amerikan kültürüne döktürmüş te döktürmüş...Eğer fırsatınız olursa okuyun derim, ve biraz sabır gösterin kitaba, kredi verin belki devamı benim gibi hoşunuza gidebilir.

Kitabın ismi de ayrıca çok hoşuma gitti. "Araf" İki arada bir derede kalmışlık, ait olamama, ne buralısın ne oralı..Bu sıralar süregelen ruh halime çok uygun, belki de o yüzden beğendim kitabı...







3 yorum:

  1. Ben de senin aksine yazarı tanıyıp da ancak öyle kitabını okuyabilenlerdenim malesef... Tam da bu nedenle Elif Şafak kitaplarını okuyamıyorum... Benim için yazarın dünya görüşü, siyasi ve kültüren kimliği, içerisinde bulunduğu ve bağlı olduğu topluluklar çok önemli... Malesef Elif Şafak, benim dünya görüşü olarak kabul edemeyeceğim bir yerde...

    YanıtlaSil
  2. Kitabı öneren arkadaşımda yazarın kendisini sevmiyorum ama kitaplarını seviyorum diyerek önermişti zaten =)

    Kitabı okuduktan sonra elif şafak'ın biyografisini okudum ve bağlı bulunduğu iddia edilen topluluğu öğrendim. Şimdiye kadar herhangi bir röportajını veya gazete yazısını okumuş değilim açıkçası tam görüşlerini bilemiyorum henüz araştırmaya vakit olmadı ama yazdığı romanlarda özellikle arafta bunu hissetmek mümkün değildi. Araf'tan sonra birde son zamanda yazmış olduğu "İskender" isimli romanını okudum. Araf'tan aldığım tadı tam olarak ondan alamasamda hikayesi oldukça sürükleyiciydi ve vakit harcamaktan pişman olmadım. Ama şimdi ben de ikileme düştüm, yani internette hakkında yazılanlar doğru ise benimde okumayacağım yazarlar kategorisinde kendisi fakat okuduğum kitaplar bunu hiç yansıtmıyor.

    Bilemiyorum benim de kafam karıştı =)


    YanıtlaSil
  3. Elif Şafak'ın Aşk ını mutlaka oku derim! En sevdiğim romanlardandır ama ben Araf'ı da beğendim=)

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Sayfalar