DENEDİĞİM ÜRÜNLER

8 Aralık 2014 Pazartesi

İnsandan kediye nezle bulaşır mı ?

Bugün iş yerinde  biraz kendimi kötü hissettim ve hapşurmaya başladım. Boğazımda da hafif bir yanma ve iştahsızlık bu durumu takip etti. Eve gelince hemen aklıma Miskin geldi ve acaba benim nezle oluşum onu etkiler mi diye düşündüm.

Bu sorunun cevabını  araştırınca insanlar ile evcil hayvanlar arasında genel anlamda virüs değiş tokuşu kesinlikle olmaz gibi sonuçlara ulaştım.  Ancak biraz daha derin araştırınca aslında 2009 yılında domuz gribi olarak ta bilinen H1N1 isimli bir virüsün insanlardan, kedi ve köpeklere bulaşabileceğini öğrendim. Ve işin kötüsü bulaştıkça mutasyona uğruyormuş.

Daha fazla bilgi için aşağıdaki linkleri okuyabilirsiniz.

http://oregonstate.edu/ua/ncs/archives/2012/oct/onset-flu-season-raises-concerns-about-human-pet-transmission

http://www.smithsonianmag.com/science-nature/can-you-give-the-flu-to-your-dog-or-cat-62496394/?no-ist


Herhalde domuz gribi değilimdir diye düşünüyorum bu sebeple tehlike yok :), ama böyle bir istisnanın olması da beni kıllandırmadı değil.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Sayfalar