DENEDİĞİM ÜRÜNLER

23 Haziran 2014 Pazartesi

Pratik Fırında Balık Tarifi

merhaba,

aslında bu blogta genel olarak kedi hazırlığına yönelik araştırmalarımdan bahsederim diye düşünüyordum fakat biraz da geçen günlere dair ne yaşıyorsam ondan da bahsedeyim diye düşündüm. Sonuçta burayı biraz da  anı niyetine oluşturuyorum.

Bu yazımda Pazar günkü yemek spesiyalimizden bahsetmek istiyorum. Yaklaşık 3 haftadır kuralı bozmadık devam ediyoruz, her hafta pazar günü fırında balık yapıyoruz. Tarifini bana daha önce annem vermişti, o da nereden öğrendi bilemiyorum o yüzden kaynak paylaşamayacağım ama belkide herkesin bildiği bir şeydir zaten...

Öncelikle bize en yakın market olan Migros'a gidilir ve uygun büyüklükte  deniz çupra yada deniz levrek seçilerek ayıklanması istenir. Çiftlik levrek ve çuprada satılıyor daha uygun fiyata fakat lezzet olarak kesinlikle arasında fark var, sağlık açısından da fark olduğunu düşünüyorum.

Biz eşimle iki kişi tek bir tane orta boy çipura ile doyuyoruz. Mesela en son aldığımız balık 650 gr mış ve 26. TL tutmuş, bence deniz çuprası için iyi bir fiyat ödemişiz, özellikle avlanma yasağı başladığında deniz balıklarının fiyatları artmışken. Tabi bu balıklar dondurucu balığıdır o ayrı.

Daha sonra balığı şöyle bir sudan geçiriyoruz ve her iki tarafına boyuna olacak şekilde çizik atıyoruz soldan sağa. Bu olmazsa olmaz değil ben pişmesi daha iyi olsun diye yapıyorum, biraz da alışkanlıktan.

İşin bir püf noktası balığı yapacağımız tepsiye yağlı kağıt sermek. Böylece tepsi kesinlikle batmıyor ve yıkaması hiç uğraştırmıyor, yağlı kağıdı kıvırıp atıyorsun bitiyor.

Sonra gelelim en eğlenceli kısma bir tane soğan bir tanede limonu halka halka doğruyoruz ve balığa yatak yapıyoruz.

Yaptığımız yatağa biraz zeytin yağı gezdirip üzerine balığı koyup onunda üzerinde biraz yağ gezdiriyoruz. Yine şart değil ama bunuda bir arkadaşımın ablasından öğrenmiştim. Balığa açtığım soldan sağa yarıklara sarımsağıda halka halka keserek diziyorum, pişmiş sarımsak tadı ve balığa kattığı tat hoşuma gidiyor ama herkes tercih etmeyebilir,bazıları balığın arasında defne yaprağıda koyabiliyor ama ben koymuyorum limon koyduğum olabiliyor. Aşağıdaki fotoğrafta yarıkları ve sarımsakları görebilirsiniz.

İşte Balık doğrudan yağlı kağıda temas etmeden bu yatağın üzerinde 200 derecede yaklaşık 30-40 dk mis gibi pişiyor . Ben çevirme gereği duymuyorum her iki yüzüde gayet pişmiş oluyor

Sonra ise afiyet olsun, mutlu son ;)