DENEDİĞİM ÜRÜNLER

21 Eylül 2014 Pazar

Kediye Mama Kabı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler


Merhaba ,

Malum kedi tuvaleti ve taşıma kabı alışverişimi yaptım. Bu sıralarda ise gerekli diğer malzemelere internetten göz gezdiriyorum. İnternette şimdi de bu konularda harıl harıl inceleme yapmaya başladım.

Bu yazımda mama kaplarını seçerken kendi dikkat edeceğim noktalardan bahsedeceğim ve benim vardığım sonucu paylaşacağım.

1. Malzeme

Bence mama kabı seçerken en çok dikkat etmemiz gereken nokta kabın yapıldığı malzeme. Mama kaplarının yapıldığı piyasada 4 çeşit ana malzeme var. Plastik, Melamin, Seramik ve Çelik kaplar.
İnternette pek çok kaynak bu kaplardan plastik ve melamin olanları tercih etmememiz gerektiğini söylüyor. Sebep olarakta belli başlı üç madde sayabiliriz. 1. Plastikler kanserojendir, 2. Kolay çizildiği için çiziklerin arasında kedimizin sağlığını olumsuz etkiletecek  bakteri- mikroplar kolayca üreyebilir. 3. Bazı kedilerin çenelerinde alerjiye sebep olduğu gözlemlenmiştir. Bu sebeple ben kendi adıma plastiğin ve yine türevi bir madde olan melaminin üzerini çizdim. Zaten kendi mutfağımda da plastik hiç bir şey asla kullanmam buna saklama kapları da dahil.

Seramik ve çelik kaplar ise sağlıklı ve kullanılabilir kaplar olarak kabul edebiliriz. Ancak seramik kabın boyasına da dikkat etmek gerekiyormuş. Bir de tabi seramik kapların kırılgan olma durumu var. Ben bu sebeple malzeme olarak paslanmaz çelik'i tercih edeceğim sanırım.

2. Ağırlık ve Kaydırmaz Taban

Alacağım kabın bir miktar ağır olmasına dikkat edeceğim, malum zıpır bir yavru kedi paldır küldür koşarken mamasını suyunu birbirine katacaktır, biraz ağır bir kap seçerek hasarı en aza indirmekte fayda var. Aynı şekilde tabanı silikon veya lastikli mama kapları var, yerinden oynatması ve kaydırması pek mümkün olmayan. Yine bu tarz bir tabak seçim sebebi olacak.

3. Derinlik ve Genişlik

Ben yavru kedi almayı planladığım için çok derin olmayan ve yine çok geniş olmayan bir kap tercih ediyorum. Yine bir kaynağa göre kediler mamalarını yerken bıyıklarının kabın kenarına sürtmesinden hoşlanmazlarmış. Kap seçimi yaparken bu noktayada dikkat etmekte yarar var.

4.Kolay Kullanım ve Bulaşık Makinesinde Yıkanabilirlik

Bulaşık makinesinde rahat kullanmak için her halükarda seramik veya metal olması gerekir diye düşünüyorum zaten ve üzerinden boya olmaması. Kolay kullanımdan kastım ise bazı mama kaplarını el ile rahat kavrayabilmek için yan taraflarını açık yapıyorlar . Aşağıdaki örnekte olduğu gibi.


resim kaynak : http://www.kolaymama.com/Hagen-Catit-Desenli-Mama-ve-Su-Kabi-Kucuk-Boy,PR-57.html

Benim ne yapacağıma gelirsek şu an için evde kullanmadığımız alçak kenarlı ufak seramik kaselerimiz var. İlk etapta onları kullanmayı düşünüyorum. İnsan kullanımı için yapıldığından zehirsiz boya içeriyordur diye düşünüyorum. Eğer baktım  hoşlanmıyor yada büyüdü artık küçük geliyor ondan sonra yukarıda anlattığım kriterler üzerinden bir seçim yapacağım.

Döküp saçmalara karşı  mama kabının altına konacak mat işini ise yine ikea dan kendimiz için almış olduğumuz ve pek kullanamadığımız amerikan servisler ile çözeceğim.

Ayrıca evde olamayacağımız yada eve geç geleceğimiz zamanlar için otomatik mama kaplarından edinmeyi planlıyorum. Bunun için internette pek çok seçenek mevcut. Ama fiyatları oldukça yüksek bu sebeple şimdilik otomatik mama kaplarını araştırma işini kedicik geldikten sonraki bir zamana erteledim.

Bu arada son olarak bir de şu ikili mama kaseleri var. Her ne kadar bir taşla iki kuş gibi gözüksede yine internette okuduğum kullanıcı yorumlarında bu tarz kaselerin pek kullanışlı olmadığı, birine mama birine su koyunca mama ve suyun birbirine kolayca karıştığı yada birinden birini dökmek istediğinizde öteki kaptaki içecek yada yiyeceği de dökmeniz gerektiği konuşuluyor


Kaynaklar ;

http://cats.about.com/cs/catfood/bb/bybfoodbowls.htm
http://www.catbreedsjunction.com/cat-food-bowls.html
http://www.petworlddirect.ie/z/how-to-choose-the-best-bowl-for-your-cat/194

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Sayfalar