DENEDİĞİM ÜRÜNLER

21 Eylül 2014 Pazar

Kötü Bir Veteriner Deneyimi

Her ne kadar bu kötü veteriner deneyimini yaklaşık bir buçuk sene önce yaşamış olsamda paylaşmam gerektiğini düşündüm. En azından benim gibi insanları uyarmak adına.

Şu an oturduğumuz eve henüz yeni taşınmıştık ve binanın otoparkı alt katlarda bulunuyordu. Çok fazla insan dairelerine yerleşmemiş,site yeni inşa edildiği için pek çok kapı vs açık bırakılıyordu o dönem. Bir gün otoparkın içinde de bir anne ve yavru kedilerin olduğunu farkettim. Henüz yavrularını emziriyordu. Evimde her zaman acil durumlar için kuru mama bulunur. Hemen yukarı çıkıp mama indireyim dedim. Mamayı vermek üzere indiğimde farkettimki yavrulardan bir tanesinin arka ayakları oynamıyor. Hemen telaşlandım, yavruyu annesinin yanından kaptığım gibi eşimle bize en yakın Atakent'te bir veteriner polikliniğinin yolunu tuttuk. Malesef bize bakan doktor sanırım stajer yada yeni başlamış doktorlardan biriydi. Belki elli defa kediyi az önce bulduğumu, geçmişini bilmediğimi zaten annesi olduğu için geri bırakacağımı söylememe rağmen sürekli geçmişi ile ilgili sorular sordu, sanırım aklı başka yerdeydi. Muayene ederken yavruyu sabit tutamadığı için benden tutmamı istedi. Ki ben sonuçta öyle iğne yapılırken yada mıncıklanırken tutamam, içim acır. Bir de kediyi bende ilk defa görüyorum, yani elini kolunu tutma konusunda deneyim sahibi değilim.

Neyse bir şekilde aşısını yaptı, damla damlattı bunun dışında başka bir şey yapmadı yani standart muayene. Zaten muayene esnasında kedicik başladı bacaklarını oynatmaya.  Çıkan fatura 160 TL'di. Kediyi dışarıdan bulduğumu ve yine yerine  bırakacağımı, yani sahiplenmiş olmadığımı söylememe rağmen 160 TL. Elbette veterinerlerde para kazanacaklar ancak bu şekilde sokakta getirilen kedicikler için biz hayvan severlere indirimli fiyatlar uygulamalı ve muayene ederken biraz daha özenli olmalılar diye düşünüyorum. Daha öncede araba çarpmış bir kediyi Bakırköy'de Elif Veteriner Kliniğine götürmüştüm ve orada tedavisi için çok daha komplike iğneler muayeneler yapılmıştı ve ödediğim ücret 40 TL'ydi. Kediyi sahiplenmiş olsam bu ödeyeceğim ücretlere gocunmayacağım ama etrafımızda ihtiyaç duyan kedilerede yardım ediyoruz sonuçta ve bu tarz kliniklerinde bu yönde teşvik edici olması gerekir diye düşünüyorum.

Bu anlattığım olayda elbette veteriner kliniğin sahibini tenzih ediyorum. Sonuçta olayı o esnada muayeneyi gerçekleştiren doktor ve kasada duran kişi ile yaşadım, aynı durumu kendisi ile yaşasaydık farklı olurmuydu bilemiyorum ancak bir iki ay önce yine trafik kazası geçirmiş bir kediciği iş yerinden bir arkadaşımız oraya götürmüş ve benzer bir yaklaşım sergilediklerinden bahsetti. Bu sebeple kediyi oradan alıp yine Bakırköy'de bir veterine kliniğe emanet ettiler. Açıkçası bende alacağım kedicik için her ne kadar atakent'te bulunan klinik bize yakın olsada  yaşadığım bu olay ve yine arkadaşımın başına gelen benzer olay sebebi ile başka bir veteriner klinik bulacağım.

Ufaklığa ne olduğuna gelince. Annesinin yanında bıraktım ve bolca yaş ve kuru mamalarını da koydum. Bir kaç gün daha orada takıldılar. Hatta fotoğraflarını çekip internete koyayım belki sahiplenen olur diye düşünüyordumki sırra kadem bastılar. Ya güvenlik site dışına çıkardı yada başka bir hayvansever benden önce davranıp sahiplendi. Sonlarını malesef bilemiyorum ama yine aynı durumda bir kedicik görsem yine veterinere götürürüm ücreti ne olursa olsun.




3 yorum:

  1. İşte bu yüzden kimse bir kedi gördüğü zaman veterinere götürmüyor. Çünkü çok pahalı haksız yere bir sürü para alıyorlar. İnsanlar uygun olsa kesinlikle muhtaç kediyi bırakmaz. Bizim buralarda mı oturuyorsun. Ümraniyedeyim...:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulun diğer ucunda Avrupa Yakasında Halkalı Atakentte oturuyorum. Bir ay kadar sonra bir kedi sahiplenmeyi planlıyorum bu sebeple harıl harıl iyi veteriner arayışı içindeyim bu yakada tavsiye edeceğiniz bir yer var ise çok sevinirim. Bakırköy veteriner kliniğinin methini çok duyuyorum ama beni korkutan bu gittiğim ve memnun kalmadığım yerinde çok övülüyor olması.

      Aynen dediğiniz gibi veterinere götürdüğünüzde çıkacak belirsiz masraflar insanın kafasında soru işareti oluşturuyor ve o durumda tamamen veterinerin vicdanına kalıyorsunuz. Gerçekçi bir düşüncemi bilmiyorum ama keşke her belediyenin bu durumlar için bünyesinde çalıştırdığı maaşlı bir veterineri olsa, malesef tam tersine belediyeye haber verdiğiniz durumlarda genelde durum hayvanın ölümü ile sonuçlanıyor, ki iş yerimizde gezinen zavallı köpeğin belediye çalışanları tarafından hasta olduğu bahanesiyle öldürüldüğü söyleniyor , malesef bu durumlarla başa çıkarken yalnızız.

      Sil

Popüler Yayınlar

Sayfalar